Побудова дилерської мережі на віконному ринку
Більшість виробників побоюються співпрацювати з дилерами. Ці побоювання зазвичай пов'язані з тим, що в кінцевому підсумку, якість продукції залежить від кваліфікованого монтажу віконної конструкції. Звичайно, не всі дилери можуть гарантувати професійний монтаж, а це впливає на репутацію виробника. В даному випадку, виробникам рекомендується приділити належну увагу навчанню фахівців і забезпечити якісний сервіс. Однак, на такий крок готові не всі компанії-виробники.
Розглянемо переваги дилерській мережі:
Виробники:
- скорочують постійні витрати виробництва
- передають частину управлінських функцій дилерам
- звільняють часові та грошові ресурси з метою їх подальшого перерозподілу серед інших життєвих циклів товару
Дилери:
- скорочують капіталовкладення в порівнянні з компанією – виробником пластикових вікон
- зменшують ризик банкрутства за рахунок відсутності збуту, який необхідний для підтримки бізнесу
- збільшують зростання окупності
- підвищують рентабельність
Серед недоліків дилерського бізнесу можна виділити залежність від виробника. Пропонуємо ознайомитися з основними моментами, коли залежність проявляється найбільш відкрито: ціна продукції, терміни виготовлення, рекламна та інформаційна підтримка, мінімальний обсяг вибірки, надання зразків. Відносно останнього фактора, то якщо правильно вибрати постачальника, цей недолік може перетворитися на перевагу.
Дилерська мережа, як інструмент продажів, швидше направлена на поліпшення результативності бізнесу, ніж на збільшення точок роздрібного продажу. З практичного досвіду, виробники часто стикаються з проблемами, які з цього ефективного інструменту перетворюють дилерську мережу в якір, що тягне на дню. Наведемо, основні негативні ситуації, які ставлять майбутню співпрацю під загрозу.
Відсутність навичок продажів у дилера
Багато віконні дилери на першому етапі продажів мало представляють споживчу цінність товару і рівень його технологічності. Технології продажів, як такої, не існує, а також відсутня клієнтська база, як результат – високий відсоток втрачених клієнтів.
Відсутність прагнення розвиватися
Дилери – одноденки, які не бажають працювати та розвиватися разом з обраною віконною компанією. Наприклад, коли стикаються компанія з хорошою репутацією та особою якісного бренду, а дилер, що не освоївши масштабів компанії, не здатний продуктивно працювати довше 1 сезону.
Неминучі ризики
По суті, завдання дилера полягає в скороченні витрат виробника шляхом реалізації товару у власних точках продажу. На практиці картина може виглядати наступним чином: дилеру потрібна реклама офісу, допомога в автоматизації вхідних замовлень, в підвищенні кваліфікації продавців, дослідженні дебіту. Виробник вкладає в розвиток дилера особисті кошти, і тим самим призводить до популяризації свого суперника.
Рекомендації виробнику
Звертайте увагу на плюси майбутньої співпраці. Криза вплинула і на віконний ринок, і багато в чому ціна відіграє визначальну роль. Виробник знаходиться не на виграшній позиції, а дилери ставлять свої умови та вимагають знизити ціни. Відмовившись від співпраці – дилер піде до конкурентів.
Навіть в таких умовах, виробник може повернути ситуацію в необхідне русло. Позбувшись від дилерів, які спеціально занижують ціни, і, зробивши ставку на майбутню співпрацю з лояльними дилерами, виробник виключає всі ризики втратити дилера, а також має можливість будувати стратегічні плани на майбутнє, проводити спільні рекламні кампанії та розвивати бренд.
Економія на кількості. Постійні дилерські витрати з використанням безлімітного сервісу скорочуються точно так же, як і витрати на одиницю товару при збільшенні обсягів.
Спробуйте ввести стандарт на процес спілкування з дилером: відмовляйтеся від спілкування з дилерами з рідкісними системами, але беріть орієнтир на дилерів з обсягами, рівними Вашим.
Використовуйте безліміт при співробітництві з великої дилерською мережею. Це правило відноситься до:
- телефонним тарифами
- спільним рекламним акціям
- тарифами інтернет – послуг
- віконним програмним забезпеченням тощо.
Зважте всі аспекти співпраці. Не забудьте про те, що в роботі з дилером, необхідно буде робити грошові внески. Пам'ятайте, що навіть якщо це буде невелика, але надійна група партнерів, Ваші витрати окупляться і спричинять зростання прибутковості. Якщо Вам цікава нетривала робота з великою кількістю дилерів, зведіть до мінімуму втрати за допомогою економії на масштабах.
Для тих, хто все одно висловлює сумніви в необхідності побудови дилерської мережі, найкраще відмовитися від ідеї її формування. Але слід пам'ятати, що в такому випадку, особисті продажі потребуватимуть великих ресурсів, ніж продажі здійснюються дилером.
Розробіть алгоритм пошуку дилера і спільну роботу з ним. Дотримуйтеся наступних етапів:
- орієнтовно визначте для себе клієнта, з яким мають бути переговори (спостереження і поїздки, дзвінки, інтернет – листування та ін.)
- зберіть необхідну інформацію про продавця (хто приймає рішення, а хто займається покупками, які вікна продає і скільки, прохідність точок продажів, наявність рекламних акцій і їх кількість, імідж компанії, кількість продажів через офіс і ін.)
- визначте потреби дилера, його завдання і проблеми
- розробіть комерційну пропозицію
- проведіть переговори
- попрацюйте з запереченнями
- розподіліть відповідальність і підпишіть договір
- підтримуйте контакти, надайте допомогу в збільшенні продажів.
Рекомендації дилера
Головний ключ до успіху – вміння правильно організувати продажу. Якщо Ви зможете їх нарощувати та залучати нових клієнтів, можете бути впевнені – як мінімум, половина успіху Вам забезпечена.
Зверніть увагу на манеру ведення переговорів менеджера, на постановку його мови та вміння продавати. Пам'ятайте, що ланцюжок продажів полягає не тільки від звернення клієнта, а й від:
- першого контакту з клієнтом
- вимірів вікна
- установки вікна
- гарантійного сервісу
- підтримки зв'язку з клієнтом
У так званому віконному бізнесі дуже висока конкуренція. Тому у підприємців-початківців це викликає певні труднощі та страх ризику. Але, на щастя, залишилися ще вільні ніші на цьому ринку, наприклад обшивка балконів, що забезпечує надійний збут продукції. враховуйте це!
Якщо є така можливість, намагайтеся отримати рекомендації з продажу з перших вуст, тобто у виробника, адже ніхто не знає продукт краще, ніж він сам.
Прогнозуйте свої фінансові можливості та розробляйте рекламну стратегію для кожного продукту. Не упускайте з виду існуючі програмні продукти для обміну інформацією між основним офісом і точками мережі збуту. Грамотно побудована і злагоджена робота дилерської мережі в тісній зв'язці з сучасними IT-рішеннями дозволить вибудувати точну систему продажів і ефективно управляти цими процесами.
Якщо вас зацікавила перспектива стати дилером компанії та купувати вікна, двері та балконні рами, приймати замовлення на обшивку балкона на вигідних дилерських умовах, зв'яжіться з менеджером відділу продажів фірми-виробника. Разом з ним ви можете обговорити прийнятні форми та взаємовигідні варіанти співпраці.
Корисні статті та відео
Звертали коли-небудь увагу, просто проходячи по вулиці, скільки віконних конструкцій з металопластику є в тому чи іншому будинку? А сучасні бізнес-центри? Зрівнятися з ними в кількості пластикових вікон ПВХ в г. Київ, наприклад, не може, мабуть, жоден житловий будинок. Вас не одноразово відвідувала думка про те, що пора і вам поміняти свої старі вікна у квартирі або в заміському домі на нові? Але не знаєте, які вікна краще обрати?
Читати даліВибираючи якісні вікна для будинку або офісу, ми хочемо, щоб вони забезпечували тепло, затишок і комфорт, а також радували око красивим і вишуканим дизайном. І якщо наша покупка відповідає всім цим вимогам, ми можемо сміливо назвати її вигідною.
Читати даліГотові рішення від компанії Лінія Вікон
Скління котеджів, заміських будинків, квартир, балконів «під ключ» за найнижчими цінами в Києві та Київській області! Гарантія якості 5 років!
Про нашу компанію
Компанія "Лінія Вікон" успішно працює в Києві з виробництва і монтажу металопластикових вікон та дверей. Основний вид діяльності компанії, це виготовлення, монтаж, сервісне обслуговування та ремонти ПВХ-вікон і дверей з профілів виробників, перевірених часом. Наш персонал — це фахівці різних спеціальностей з тривалим досвідом роботи на ринку металопластикових виробів — інженери майстра, монтажники тощо.